Starbucks Çin’deki Şubelerini Artırıyor
ŞANGAY, 4 Şubat (Xinhua) — ABD’li kahve zinciri devi Starbucks Cuma günü yaptığı açıklamada, toparlanan Çin pazarının büyük tüketici talebini beraberinde getirmesiyle birlikte 2023 mali yılının ilk çeyreğinde Çin anakarasındaki şube sayısının 6.090’a ulaştığını söyledi.
Starbucks’ın 1 Ocak 2023’te sona eren 1. Çeyrek mali konferansından ve 1. Çeyrek mali raporundan elde edilen verilere göre şirket, ülkede net 69 yeni mağaza açarak ve 10 yeni şehre girerek Çin anakara pazarına yatırım yapmaya devam etti.
Konferans sırasında Starbucks, 2025 yılı sonuna kadar Çin’de 9.000 mağaza açma planının değişmediğini kaydetti.
Starbucks’ın süreksiz CEO’su Howard Schultz, Çin’in optimize edilmiş Kovid-19 müdahale politikalarıyla yeniden insanların hayatlarına normallik ve rutin getirecek bir yola gireceğinden emin olduklarını belirtti. Schultz, bu sayede pandemi öncesi tüketim, sosyal ve ekonomik büyüme seviyelerine ulaşılacağını söyledi.
Eylül 2022’de Starbucks, 2025 yılına kadar Çin anakarasında 9.000 şubeye ulaşacağını ve 35.000 yeni iş yaratacağını duyurdu.